Anmäl ditt garantiärende.

Det är viktigt att du anmäler ditt garantiärende så fort som möjligt. Senast två veckor efter att du upptäckt felet behöver din återförsäljare/installatör ha tagit emot din anmälan. Alla eventuella åtgärder måste genomföras av ett IVT-auktoriserat serviceföretag. Kontakta i första hand den återförsäljare som installerat din värmepump. Om du inte vet vem som utförde installationen hittar du ditt närmaste serviceombud via länken.

Hur fungerar garantin?

En garanti ger dig en större trygghet än en försäkring. Du behöver aldrig koppla in något försäkringsbolag, utan kontaktar istället din IVT-återförsäljare som hjälper dig att åtgärda problemet, helt utan självrisk eller annan kostnad. 

Nedan lyfter vi upp några detaljer från garantins villkor. Du kan ladda hem vår Garantifolder om du vill ta del av villkoren i sin helhet.

  • Garantin gäller i tillägg till köplagen och konsumentköplagen.
  • Garantin omfattar din IVT-värmepump och de tillbehör som levererats och installerats av IVT tillsammans med värmepumpen.
  • Garantin gäller för samtliga kostnader för material och arbete som uppkommer i samband med avhjälpandet av felet. Om värmepumpen behöver bytas ut ersätts den med en motsvarande värmepump från IVT.

Hur ofta behöver din värmepump service?

För att din värmepump ska ge dig så energieffektiv uppvärmning som möjligt är det viktigt att serva den med jämna mellanrum. Vi rekommenderar en service ungefär var tredje år för att säkra effektiviteten och driftsäkerheten. För att värmepumpens garanti ska gälla krävs en service år 3 samt år 5 efter installationen (för luft/luftvärmepumpar krävs endast en service år 3).

I vår blogg ger vi tips som får din värmepump att prestera bättre.

Till bloggen